|
|
Quattro |
Legg merke til kjededriften bak! En Quattro med F1 Zakspeed karosseri fra 1987 Jan Fjels Nielsens Quattro med Lola-karosseri |
Sprint |
Legg merke til liggende dempere foran på utgaven over Som du ser har den ikke quick-shift på forhjulene, dette kom først på Excel Ombyggingskit for pushrod-fjæring foran til Sprint (liggende dempere) |
|
|
Dette er den første utgaven av Vector, arvtakeren til Excel. Designet av Michael Salven (tysk). En meget meget bra bil med gode meritter. Salven markerte med dette en ny æra, der man designet i 3D på PC (Ron Ton brukte mer prøv-og-feil metoden). Tyskeren var utdannet bilingeniør før han begynte å jobbe hos Serpent hos Pieter Bervoets. Bilen kom senere i en "NT" utgave, med lavere tyngdepunkt. |
Dette skulle bli Salvens store mesterverk,
men selv om den så fantastisk ut -så ble det nok litt for komplisert, og litt for mange nyvinninger på én gang... |
I 2001 kom Vector NT, den kunne fås
med liggende dempere, og var således beslektet med Veteq. Samtidig
var det på mange måter redningen for Serpent, da Veteq etter
et par sesonger ble kuttet ut. De som satset med Serpent-utstyr hadde
gjerne begge bilene... 2002-versjonen (over) 2002-versjonen (over) En Limited Edition |
Tror denne kom i 2003. Den tok over for
Vector NT, og var ganske så redesignet. Bilen har vist gode resultater
og har hatt få tekniske problemer. Mange har vist gode resultater
med 950'en. |
Jeg TROR denne kom i 2005. Bilen er en
videreføring av 950. Finnes også i en "R" utgave. Mulighet for justering av rollcenter Senket gasservo (da var nok ikke Motonica først ute med det likevel) Woops! Nå ser vi hvor Motonica fikk ideen fra til sine fronthub'er... Nye felger fom. 2005 - nice! |