2WD:
SHY var rasket på seedningen, men Tomas og Lars J giret opp til kvalene
og utkvalet han med en hel runde. XX'en til SHY hadde god handling, men
han fikk aldri helt orden på det børsteløse oppsettet - det var ingen
power i det hele tatt. Lars J tok TQ med 2 sek på Tomas, fulgt av SHY.
Til alles overraskelse tok SHY første finalen. Men Lars J tok de to
neste og sikret seier. SHY endte på 2. plass med en første- og en
andreplass. Tomas endte på en 3. plass med to andreplasser.
"Mr. 2WD" tar nok en seier, og hans Associated er flankert av 2x Team
Losi XX
Losi XX'en er en meget solid og enkel bil å kjøre. For min del fikk jeg
ikke det børsteløse oppsettet til å fungere, og hadde ingen power. Det
virker også som RC10 Worlds bilen er den ultimate for NVC - masse grep
og styring!
En lekse jeg lærte på dette NVC'et var at man må kjøre inn bakdekkene
med 3x runs før de fungerer som de skal, ellers blir det for glatte på
treverket. Men jeg er uansett med å ha tatt et nytt skritt nærmere
seier i den ene klassen jeg aldri har greid å vinne :-)
I B-finalen vant Daniel foran Bert og Torbjörn.
2WD Classic:
Her var det én bil som skilte seg ut tempomessig: Tomas sin nye
Ultima'87 - den gikk som et skudd! Og for en lekker bil med sitt unike
alu chassis i en lukket "boks". Jeg hadde jo sett og kjent på denne på
forhånd - og min første kommentar var: Denne kommer til å vinne :-)
Tomas sin fantastiske Ultima'87
Kvalresultat:
Den største overraskelsen sto Mattis Storvestre for, da han greide å
kjøre inn til en totalt 2. plass. Ikke bare det, Tomas sto over den
siste finalen - og etter en intens sluttspurt så vant Mattias den siste
fianlen. Og det med - hold deg fast - en Kyosho Scorpion!!! Den største
Skorpa-fanboyen Robert Hamilten begynte nesten å gråte etterpå :-)
Jeg hadde byttet motor og ble offer for såkalt "kol heng" (børstene
hang seg opp), et typisk "classic problem" :-)
Endelig resultat:
Pallen A-finalen:
The mighty Scorpion:
Vi er veldig fornøyde med hvordan endringene i tillatte modeller i
Classic har fungert, nå har vi et langt mer eksotisk utvalg - og de
hevder seg også! Nå mangler vi bare en re-re av Ultima! :-)
I B-finalen var det også mye fin fighting, og Daniel gjorde
kunststykket å vinne med en Kyosho Turbo Raider! Her er pallen fra
B-finalen:
(Thomas G hadde reist hjem)
Ellers så laget undertegnede litt ekstra underholdning da jeg hadde
glemt å skru av min Classic når jeg skulle kjøre 2WD, med det resultat
at bilen gasset rundt på mitt mekkebord... og en åpne vannflaske sørget
da for godt med vann overalt... :-)
Plastic Fantastic
ENDURANCE:
Dette gikk over all forventning bra! Det var 5 lag med 3 førere på
hvert lag, som kjørte 20 minutter hver. Totalt kjørte vi i 1 time, det
var side-ved-side start (ingen kval). Det ble mye jevn og bra kjøring,
og all biler fullførte en hel time uten problemer. Team Crazy Cow tok
et tidlig batteribytte, og Team Yttersväng gikk da opp i ledelsen - og
ledet så lenge Bert og Tomas kjørte. Men så skulle SHY (som til vanlig
bruker stikkeradio) kjøre med Berts rattradio. I tillegg måtte vi også
ta et batteribytte for sikkerhets skyld - og da ble det helt jevnt -
men Team Crazy Cow dro etterhvert greit ifra og tok hjem seieren -
gratulerer!
Nok en gang rettes en stor takk til primus motor Tomas! Og takk til MK
Eskil som alltid tar ekstremt godt vare på oss! :-)
Vi avslutter med en video fra NVC#6:
Ses på NVC#7 i februar eller mars 2017! :-)
NB! Minner om at du kan kjøpe fine NVC effekter! Jeg, Tomas og Daniel
brukte dette på løpet. Det finns standard produkter, og du kan også be
meg lage custom produkter for deg.
Webshop'en finner du her:
www.cafepress.co.uk/nvcshop
Svein Harald Ytternes 8.11.2016
TILBAKE
TIL LØPSRAPPORTER
TILBAKE TIL
HOVEDSIDEN